Subscribe
Wednesday, November 19, 2008

Līdzšinējā pieredze emuāra veidošanā. (papildināta)

Posted by Jānis


Šī nebija pirmā reize, kad saskāros ar emuāru veidošanu. Tomēr šoreiz lietai piegāju nopietnāk un līdz ar to process sanāca sarežģītāks. Var teikt, ka pati emuāra izveidošana nesagādāja problēmas, izņemot emuāra adreses un nosaukuma izdomāšanu, jo visi sasaistošie vārdi bija jau aizņemti. Tomēr gala rezultātā atradu adresi, kas nebija aizņemta un līdz ar to izveidoju emuāru. Sākotnējā bloga iekārtošana, kas paredzēja saišu un pirmo rakstu ievietošanu nebija pārāk sarežģīta, jo bija iepriekš sanācis saskarties ar vajadzību veidot, ko līdzīgu. Pēc savas vēlmes es integrēju emuārā apmeklētāju uzskaitītāju, kas man līdzšinējā pieredzē ir iepaticies.

Pēc šiem primārajiem labiekārtojumiem varēju pievērsties nozīmīgākām lietām, no kurām lielāko daļu veicu pirmo reizi. Izmantojot, lekcijā iegūto informāciju es piereģistrējos un izveidoju savu kontu bloglines domainā
kā arī izveidoju savu RSS barotni. Lai arī iepriekš biju izmantojis RSS, lai veiksmīgāk iegūtu informāciju, nebiju tik dziļi iedziļinājies, līdz ar to pagāja laiks, kamēr daudzmaz apzināju RSS piedāvātās iespējas. Lielākās grūtības sākotnēji saistījās ar jauno feedburn RSS Html koda ievietošanu blogā, tomēr galarezultātā tas izdevās. Pateicoties šim veidošanas procesam ieguvu plašāku ieskatu RSS piedāvātajā potenciālā, vienlaikus saprotot , ka iepriekš nebiju pienācīgi novērtējis šīs funkcijas lietderību.
Lieta, kas mani personīgi piesaistīja emuāra veidošanas procesā bija delicious.com mājas lapa. Saistoši bija iespēja integrēt lapā dažādas interesantas grāmatzīmes, kuras nereti atrodas sērfojot internetā. Patīkami, ka tās var sarindot noteiktā kārtībā. Šī piedāvātā iespēja ir patīkama alternatīva
Atšķirībā no standarta pārlūkprogrammas grāmatzīmēm. Personīgi man izmantojot pārlūkprogrammas grāmatzīmes tās laika gaitā kļūst par daudz un grūti izšķiramas, turklāt nereti gadās pazaudēt tās kopā ar visu programmu.
Visinteresantākā un arī visgrūtākā pieredze saistījās ar emuāra dizaina veidošanu. Tā kā nevēlējos, lai emuārs būtu 100% template kopija vēlējos ko pamainīt dizainā. Mēģinot mainīt dizainu atskārtu, ka nepieciešamas zināšanas Html koda apstrādē. Lai arī iepriekš esmu saskāries ar dažādiem kodiem, piemēram, BB tagu kodu, kas pamatā ir līdzīgs, tomēr html kodu nebija sanācis darboties iepriekš. Tad nu nolēmu apgūt pamatzināšanas html koda apstrādē. Talkā ņēmu googli un atradu pamācības iesācējiem html apstrādē piemēram šī . Pēc neliela ieskata iegūšanas izmantoju Firefox interneta pārlūkprogrammu un papētīju vairāku lapu kodus. Ņemot par paraugu šos kodus es uzlaboju dizainu savam emuāra. Neraugoties uz to esmu apguvis tikai nelielu apjomu no pieejamās informācijas, kas pašreizējā brīdī ir pietiekami plašā klāstā pieejama. Līdz ar to es tāpat kā jebkurš cits var visu laiku pilnveidot savas prasmes un apgūt ko jaunu neatkarīgi no sava zināšanu līmeņa.

Pēc tam, kad biju izveidojis pamatelementus, es izlēmu ielikt RSS saikni uz kursabiedru blogiem. Darot to es pamanīju, ka bloga piedāvātā iespēja atļauj integrēt tikai vienu RSS plūsmu vienlaikus. Tad nu izlēmu atrast veidu kā apvienot vairākas RSS barotnes vienā kopējā plūsmā. Pēc dažu specifisku forumu apmeklēšanas manā rīcībā nokļuva nepieciešamā lieta, yahho.pipes veidolā. Pateicoties šai programmai, kas visā visumā, pēc neilgas iepazišanās, bija samērā vienkārši pārvaldāma, man izdevās iztaisīt vienotu RSS plūsmu uz visiem kursa biedru blogiem. Pēc šīs plūsmas izveidošanas es izlēmu iztaisīt vēl vienu RSS plūsmu. To iztaisīju sakausējot kopā 4 latvijas ziņu portālu RSS barotnes. Galarezultātā ieguvu vienu plūsmu, kas parāda svaigākos rakstus šajos portālos. Jāsaka, ka man šī barotne ļoti iepatikās un ar tās palīdzību tāpat vien lasot atradu nevienu vien interesantu rakstu, ko vienkārši lasot, būtu palaidis garām.
Vēlāk pēc šīm minētajām darbībām izlēmu arī mazliet popularizēt savu blogu. Kā pirmo soli veicu bloga sasaisti ar gogles meklēšanas sistēmu. Tālāk piereģistrējos portālā nekur.lv Par šo pasākumu ietekmīgumu pārliecinājos kad redzēju, ka uz manu RSS barotni ir piereģistrējušies vairāki lietotāji, gan caur nekur.lv gan caur gogles meklētāju.

.

Twitter

1 comments:

Visvaldis Valtenbergs said...

Jāni,
Lieliski, ka esat eskperimentējis un apguvis tik daudz papildus lietas! Blogam - visaugstākais vērtējums!
Ar cieņu,
Pasniedzējs